Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Sander123

Pagina's: [1]
1
Voorstellen / Re: Voorstellen en Oepssss
« Gepost op: januari 20, 2019, 21:19:09 pm »
Hallo Ruud,
Bedankt, lijkt me erg leuk.

Gr. Sander

2
Voorstellen / Re: Voorstellen en Oepssss
« Gepost op: januari 16, 2019, 16:27:30 pm »
Hi Madman  ;D,

Bedankt! Lijkt me zeker een keer leuk.

Gr. Sander

3
Voorstellen / Voorstellen en Oepssss
« Gepost op: januari 16, 2019, 12:46:15 pm »
Hi Forummers,

Ik ben Sander, kom uit Pijnacker en ben eigenlijk veel te laat met me voor te stellen..  :-\

Vorig jaar, na door een goede vriend te zijn overtuigd om mee te gaan naar stoneleigh, bij diverse cobra's wezen kijken.
Door de slechte zitpositie (mijn inziens) van de AK en de beperkte mogelijkheden van de GD (tevens mijn inziens :) )heb ik gekozen voor een DAX. Ook gezien het feit dat deze vlak over de grens in belgiƫ zit was dit voor mij wel makkelijk. Daarnaast gaf John mij ook een goed gevoel en was de keuze gemaakt.
Eind juni ontvangst mogen nemen van de auto met De Dion onderstel en sindsdien bezig met de opbouw.
De beslissing gemaakt om niet te gaan voor originaliteit maar vooral dat wat ik zelf leuk en belangrijk vond. Dit houd in zo min mogelijk zichtbare bekabeling, geen trackdays dus handeling minder van belang maar wel veel vermogen.

Omdat deze voorstelling al een stuk later is dan dat ik zou moeten hebben gedaan heb ik ook al gelijk wat updates te vermelden  :o
Het motorblok is geworden een 396 Cui stroker small block, met een Tremec TKO600 en een limited slip diff op maat gemaakt. De remmen aan de voorzijde heb ik vervangen, ondanks dat de jaguar remmen niet per se klein genoemd kunnen worden ben ik gegaan voor 4 pots aluminium remklauwen en gegroefde schijven. De velgen zijn 18inch hallibrand replica image velgen.
Verder nog bezig met de samenstelling van de kleur en het uitzoeken van alle extra's.
De handrem wilde ik er niet in en ik heb gekozen voor een electrische handrem a la renault espace (wellicht het slechtste voorbeeld ooit :) ).
Het monteren ervan was een project opzich maar is gelukkig helemaal goed gekomen.
Rest van de bijzondere opties moeten nog wat meer uitwerking krijgen maar je moet niet gelijk te veel willen (en verklappen) dus dat volgt nog!

Verder hoop ik hier wat ervaring te kunnen op doen (en dat gaat al erg goed met deze bijzonder behulpzame community) maar ook vooral ervaring te delen!

Gr. Sander

4
Voorstellen / Re: 3.5 of 6 liter+ V8
« Gepost op: januari 16, 2019, 12:04:54 pm »
Leuk Topic,
Ik ben zelf ook bezig met de bouw van een cobra en heb me ook over dit onderwerp ontfermt.
(weet trouwens niet eens meer of ik mezelf wel heb voorgesteld...  :-\ )
Mijn mening was dat de originaliteit me niet heel veel deed, dus werd de motorkeuze groter.
V8 was verplicht bij mij en omdat ik vrij veel vermogen gewend was (ford st, 535d, xf sd, gs460) wilde ik ook graag wat meer vermogen.
Maar vooral, wat je ermee gaat doen is erg belangrijk. Ik weet dat het voor mij een niet heel veel gebruikte auto gaat worden en veel tanken ben ik al gewend,
daarnaast wilde ik vooral snel kunnen en ga ik er geen trackdays mee doen gezien de hoeveelheid werk die je daarmee in 1 stuurfout teniet kunt doen.
Keuze is bij mij gevallen op een 396Cui Stroker met een testuitdraai van 525 pk en 750Nm koppel. Tremec TKO600 en een sperdiff op maat.
De een vind het te overdreven, voor de ander kan er nog meer bij. Puur een kwestie van smaak.
Gr. Sander

Pagina's: [1]