Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Strike302

Pagina's: [1] 2
1
The Cobra shop is open / Centerline Champ 500 velgen
« Gepost op: mei 27, 2017, 00:52:49 am »
Dag liefhebbers,

Wegens de aanschaf van een paar halibrands voor mijn Dax IRS, heb ik m'n set Centerlines die erop zat bij aankoop te koop gezet.

Hierbij de link naar de advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/tuning-en-styling/m1168892825-centerline-champ-500-velgen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8

2
Algemene techniek / Onzichtbare kofferklep scharnieren / internal boot hinges
« Gepost op: mei 05, 2017, 23:57:52 pm »
Dag klussers,

Wie heeft er ervaring met het fabriceren van interne scharnieren voor de kofferklep?
Ik heb al aardig wat topics doorgespit op voornamelijk het Engelse forum, maar kan er hier niets over vinden (of ik zoek verkeerd). Het lijkt een hels karwei te zijn, maar ik wil het toch gaan proberen. Het fabriceren van de scharnieren zal niet het probleem zijn, ik ben met name opzoek naar een goede manier om de scharnieren aan de klep te bevestigen. Heb diverse opties gezien, maar ben benieuwd hoe deze het over langere tijd uithouden.

Mochten er mensen zijn met ervaring of iemand met een paar duidelijke foto's, ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

Mvg,
Gideon

3
Algemene techniek / Positie filler cap brandstoftank
« Gepost op: november 27, 2016, 16:58:12 pm »
Na het zoeken van de centrale middellijn van mij Dax, kom ik erachter dat mijn vuldop niet bepaalt netjes in het midden is geplaatst door de vorige eigenaar. Dit valt nu niet op bij een effen kleur, echter wil ik ook een paar strepen over de body. Kortom: ik zal dit moeten aanpassen om het mooi te krijgen.
Met deze wetenschap kan ik er nu echter ook voor kiezen om deze dop op een totaal andere positie terug te plaatsen. Vandaar de vraag: wat zouden jullie doen? Mijn eerste gedachte is optie 2 en dan met een alu "spatscherm", aangezien ik van de race-look hou.
Wellicht zijn er nog meer practische redenen behalve de looks, dus ik hoor ook graag waarom.

Alvast bedankt voor jullie stem en inbreng!

Mvg,
Gideon

4
Algemene techniek / Het midden van de body bepalen
« Gepost op: oktober 01, 2016, 22:02:56 pm »
Dag,

Iemand een goede manier, of tips, om het midden van de body te bepalen. Ben er inmiddels achter dat de body niet bepaald symetrisch is. Zal er morgen eens even touwtje over spannen van voor naar achter, maar dan is het nog een beetje gokwerk. Het betreft trouwens een Dax.

Alvast bedankt.

5
Algemene techniek / Conrad startonderbreker
« Gepost op: augustus 26, 2016, 21:10:02 pm »
Dag allen,

Iemand toevallig ervaring of een mening over onderstaande startonderbreker?
Wil zelf een systeem van Cobra plaatsen, maar dit is ook wel grappig.
Geen idee hoe doeltreffend het is en of dit makkelijk te hacken is door mensen zonder geweten...

https://www.conrad.nl/nl/auto-alarmsysteem-smart-engine-lock-for-iphone-android-steelmate-12-v-1205500.html?sc.ref=Search%20Results

6
Het Cobra café / Koopje, of toch niet?
« Gepost op: maart 29, 2016, 22:37:41 pm »
Vraag me serieus af waarom er zoveel geboden wordt... Of is het dan echt zo'n speciale auto.
Zal vast niet door het gesigneerde plaatje van Carrol komen ;D ;)

http://veiling.catawiki.nl/kavels/5078807-martin-gm1-1965

7
The Cobra shop is open / Garage opruiming / diverse onderdelen
« Gepost op: maart 29, 2016, 21:55:25 pm »
Wegens overcompleet een paar onderdelen, zie link Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1035935543-diverse-onderdelen-ac-cobra-shelby-cobra-replica.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Tevens nog een set Centerline Convo Champ 500 velgen met spinners, geschikt voor Jaguar assen en komen van een Dax af. Foto's volgen nog.

8
Algemene techniek / Wel of geen remdrukregelaar voor de achterremmen?
« Gepost op: november 11, 2015, 21:55:07 pm »
Even jullie mening en ervaring polsen.

Ik sta op het punt om mijn remleidingen te gaan leggen en twijfel nu of ik wel een remdrukregelaar regelaar zal monteren voor de achterremmen.

Ik heb deze regelaar gekocht naar aanleiding van het plaatsen van een Power-lok diff, ik was in de veronderstelling dat dit diff de achterkant instabiel kon maken onder natte omstandigheden. Door onder deze omstandigheden de remdruk achter te verlagen neemt de kans op blokkeren natuurlijk af.
Anderzijds kan een te lage remdruk er ook voor zorgen dat de totale remcapaciteit verminderd.

Gegevens: Dax Tojeiro IRS uit 1993, Girling/Jaguar XJ remmerij, Opel Calibra 22.2 mm Hoofdremcilinder.

Vraag:
Wie heeft er ervaringen met een remdrukregelaar op een Cobra met Power-lok diff?
Voor de mensen zonder deze ervaring, maar wel met technisch inzicht; wat zou jij doen in mijn geval en waarom?

Alvast bedankt!

9
Het Cobra café / Alweer of nog steeds te koop?
« Gepost op: augustus 31, 2015, 23:05:35 pm »
Op de een of andere manier blijf ik de (ex?) Nitrade demo tegen komen.
Vindt het zelf wel een mooie auto, geen idee waarom ze er steeds vanaf moeten..

http://veiling.catawiki.nl/kavels/2690665-cobra-replica-5-7l-2010

10
The Cobra shop is open / Onderdelen uit de States nodig?
« Gepost op: augustus 27, 2015, 13:38:07 pm »
Ik wil even peilen of er nog meer personen onderdelen nodig hebben uit de States.

Voor mezelf heb ik al een redelijke hoeveelheid, dus ik zit eraan te denken om een kist te laten verschepen, mits ik deze vol kan krijgen. Zou uiteindelijk goedkoper moeten zijn. Hele motorblokken versturen lukt dus niet ;)

Ik zelf bestel het meeste via Summit (summitracing.com), maar via andere leveranciers moet ook mogelijk zijn.

Laat het maar horen, graag per mail: gideon.slag@gmail.com.

Mvg,
Gideon

11
Algemene techniek / Customized side badges
« Gepost op: mei 17, 2015, 21:07:16 pm »
Dag,

Kwam dit toevallig tegen op het uk-forum:
http://www.cobraclub.com/forum/showthread.php?t=54663&page=4

Ik heb inmiddels een setje besteld met 6.2 V8 opdruk, kosten rond de 23 euro inclusief verzending.
Misschien zijn er meer die op zoek zijn naar zoiets.

12
Cobra Meetings / Stoneleigh kit car show, de moeite waard?
« Gepost op: januari 19, 2015, 23:22:21 pm »
Dag,

Is dit nog de moete waard om te bezoeken? Lees op het internet verschillende verhalen, vooral dat het niet meer zo druk/groot is als vroeger.

Voor mij vooral voor het opdoen van inspiratie en het vinden van (kleine) onderdelen.



13
Totally Dax / Relocation olie filter; noodzakelijk of niet?
« Gepost op: december 27, 2014, 23:01:19 pm »
Op dit moment is mijn motor (small block Chevy) voorzien van een adapterplaat en is het filter aan de voorzijde (net achter de radiator) geplaatst. Is het ook mogelijk om gewoon de originele plek van het filter (aan het blok zelf)te gebruiken, of komt deze dan tegen het frame aan? Ik wil m'n motorruimte graag zo "clean" mogelijk houden dus wat niet nodig is kan eruit ;D

M'n blok zit nog niet in de auto, dus ik kan het zelf niet met 100% zeggen. Zo op het oog zou het volgens mij wel mogelijk moeten zijn.

Daarnaast is m'n oliekoeler ook aangesloten, echter zonder thermostaat. Ik neem aan dat een oliekoeler niet echt nodig is zolang ik er niet mee het circuit op ga? Iemand ervaringen met een te hoge of juist te lage olie temperatuur?

Er zijn vast wel meer mensen met een sbc in een Dax, dus ik hoor het graag even.
Het betreft een Dax uit 1992.

Alvast bedankt

14
Algemene techniek / Splitsen / demonteren Jaguar remklauw
« Gepost op: november 11, 2014, 20:14:43 pm »
Om mijn voorremmen goed te kunnen reviseren wil ik de remklauwen uit elkaar halen, oftewel de beide helften van de klauw splitsen.
Op internet zie ik veel tegenstrijdige berichten, maar het komt erop neer dat dit niet verstandig is.
Enige uitleg waarom is bijna niet te vinden, maar een aantal bevatten toch een hoog broodje aap gehalte.

De meest voorkomende (en meest plausibel) zijn:
- bouten mogen maar 1 keer gebruikt worden en de torque waardes zijn niet bekent
- de seals tussen de helften dichten niet goed af na montage (lijkt me sterk met nieuwe seals)
- indekken van de fabrikant tegen eventuele claims bij het falen van de remmen

Zelf lijkt me alleen punt 1 van belang, maar met een dosis common sence komt dat ook wel goed (eventueel nieuwe bouten plaatsen met een hoge treksterkte).
Vraag me af hoe een (rem)revisiebedrijf dit doet, deze zullen dit toch ook uit elkaar moeten halen?

Vraag is of er hier meer mensen zijn die dit al eens hebben gedaan en wat de ervaringen zijn.
Tevens zijn er misschien mensen die wel weten wat de reden is om dit wel of juist niet te doen.

Mvg,
Gideon

15
Algemene techniek / Luchtvering
« Gepost op: oktober 13, 2014, 22:28:17 pm »
Enige jaren terug zag ik een artikel in Autoweek over een Dax met luchtvering.

http://www.devl.nl/images/autoweek_tuning_cobra.pdf

Iemand hier ervaring mee? Het lijkt me wel wat ivm de lage rijhoogte van een Cobra.


Pagina's: [1] 2