Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Hill

Pagina's: [1]
1
The Cobra shop is open / 15" Halibrand replica's te koop
« Gepost op: juni 07, 2015, 16:33:00 pm »
Hallo,

Ik heb lang lopen twijfelen of ik mijn oude 15" halibrand replica's niet zelf als reserve zou houden, maar heb nu toch maar besloten ze te koop aan te bieden.
Ik ga ze zeker niet 'weggeven', maar geïnteresseerden kunnen mij een mail sturen.
De voorbanden zijn nog als nieuw (Toyo Proxes), de achterbanden zijn aan vervanging toe.
Het zwarte hart is wat dof, maar voor de rest zijn het mooie velgen.
Ze komen vanonder mijn Dax vandaan met Jaguar XJ6 wielophanging.

Met vriendelijke groet,

Terence

2
Totally Dax / Cobra stripes DAX
« Gepost op: april 03, 2013, 23:47:51 pm »
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat ideeën en advies van jullie willen.
De body van onze DAX wordt momenteel strak gezet voor het spuiten.
Nu ben ik voor de Cobra stripes aan het kijken op het net en kom tot de ontdekking dat sommige bodies beter uit de verf komen met taps toelopende stripes naar voor en achter omdat parallel lopende stripes voor het oog juist breder lijken te worden. Wat is jullie ervaring?

Met vriendelijke groet,

Terence

3
Totally Dax / Onderdelen stuurinrichting
« Gepost op: april 06, 2010, 13:52:35 pm »
Hallo Cobra-collega's,

Ik ben op zoek naar stofhoezen en kogelgewrichten (track rod ends) voor de stuurinrichting van mijn DAX. Nu ben ik er achter dat deze stuurinrichting speciaal voor de DAX samengesteld wordt, maar kan ik deze onderdelen wellicht ook bij b.v. een Ford dealed o.i.d. hier in de buurt halen?

Mvrgr,

Terence

4
Algemene techniek / Elektrisch schema Jaguar XJ6 1978
« Gepost op: maart 14, 2010, 22:12:19 pm »
Kan iemand mij helpen aan een elektrisch schema van een Jaguar XJ6 uit 1978? Ik heb wat issues met de bedrading van mijn DAX met Jaguar motor (4,2 liter) en om hier nu gelijk weer zo'n manual voor aan te schaffen....

Mvrgr,

Terence

5
Het Cobra café / Nieuwe telg in Cobra wereld
« Gepost op: januari 03, 2010, 22:11:33 pm »
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
En dat jaar is voor mij al goed begonnen, we hebben namenlijk afgelopen zaterdag ook een cobra gekocht. Het is een DAX en komt vanaf John Kox hopelijk snel naar zijn nieuwe onderkomen bij ons in Zeeland.

Insert Image:

45,09 KB

Er is wel wat opknapwerk aan en de motor moet gereviseerd of vervangen worden (4,2 liter 6-cilinder in lijn van Jaguar), maar daarmee hoop ik ook mijn eigen cobra te maken.

Hierbij John nogmaals bedankt voor zijn advies en raad (en ook diverse andere forumleden die met mij belangrijke info en hun ervaringen deelden).

Voor nu, gegroet cobra-collegae,

Terence en Mirjam

6
Het Cobra café / Kennen jullie deze al, al, al,..?
« Gepost op: december 31, 2009, 16:05:07 pm »
Kort voor de valreep wil ik ook via deze weg alle cobra-creatievelingen een prettige jaarwisseling en een bulderend 2010 toewensen. Onderstaande link kwam ik tegen en waarschijnlijk kennen jullie 'm al, maar persoonlijk vind ik hem 10 keer mooier dan die retrobak van Ford zelf.

http://www.normacom.f2s.com/

Mvrgr,

Terence (hopelijk in 2010 ook rijdend lid)

7
Cobra: algemene discussie / Vraag voor aanschaf DAX
« Gepost op: december 30, 2009, 11:13:24 am »
Hallo allemaal,

Eerst even voorstellen, ik ben Terence en samen met vriendin Mirjam woonachtig in Zeeland. Ik ben al enige tijd aan het orienteren voor de bouw van een Cobra en ben in het voorjaar naar Stoneleigh geweest en later dit jaar bij de Open dag van Dax Benelux. Mede dankzij de info in de diverse berichten in dit forum heb ik (ook) een voorkeur voor de DAX gekregen.

Ongeveer een maand geleden wilde ik toch maar eens wat woorden in concrete daden gaan omzetten en heb toen een afspraak met John Kox gemaakt. John heeft toen het e.e.a. uitgelegd m.b.t. de huidige Nederlandse regelgeving (Leuker kunnen we het niet maken, maar......???[:(!][B)]) en het idee geopperd om voor een bestaande auto met Nederlands kenteken te gaan kijken. John had er een aantal staan en daar hebben we nog naar gekeken, maar dit hele verhaal gaf weer een ander licht op mijn plannen. Zo had John er een met een 6 cilinder in lijn die wel interressant was, maar ik wil toch graag een V8 en tijdens de APK moeten ze volgens protocol het aantal cilinders controleren, dus voor eventueel een andere motor moet er ook weer een nieuw kenteken aangevraagd worden.

Na een paar avondjes surfen op internet heb ik er nu eentje op het oog, maar ik had van John iets gehoord over het bouwjaar van het chassis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies meer weet maar is een chassis van 1988 nu zo beduidend minder van kwaliteit dan, ik meen, na 1993 ?

Tot slot wil ik nog even John Kox bedanken zijn behulpzaamheid en voor de belangrijke info. Zal er zeker nog vaker komen.

Pagina's: [1]