Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Filip

Pagina's: [1]
1
Het Cobra café / Gelukkig rijden we niet in rusland rond
« Gepost op: november 12, 2012, 16:40:38 pm »

2
Algemene techniek / edelbrock 1404 carb en Rover V8 3.5
« Gepost op: oktober 24, 2012, 14:50:01 pm »
Hoi iedereen,

Ik ben nu al een tijdje op het internet aan het zoeken naar de juiste combinatie van sproeiers en naalden voor een edelbrock 1404 carburator in combinatie met een Rover V8 3.5 motor met edelbrock performance inlaat. Ik vind hierover de meest uiteenlopende antwoorden. Wat ik wil is mijn verbruik drastisch naar beneden laten gaan zonder teveel te moeten inboeten in prestaties. Momenteel zitten de standaard sproeiers en naalden er nog in. De auto presteert goed, maar denk dat hij veel te rijk loopt.
Ik denk dat de combinatie van edlebrock met rover V8 toch een veel voorkomende combinatie is, dus er zullen hier wel veel liefhebbers zijn die met hetzelfde probleem gezeten hebben.

Groeten,

Filip

3
Gespot / Re:Gespot bij eerste rit
« Gepost op: augustus 12, 2012, 11:04:24 am »
Gisteren een ritje gaan maken en ook direct gespot. Misschien kunnen we hier een afzonderlijk toppic rond maken? :)

http://www.autogespot.nl/ac-cobra-2/2012/08/11

Groeten,

Filip

4
Algemene techniek / Hydrolische koppeling
« Gepost op: februari 25, 2012, 15:16:41 pm »
Eerste zonnestralen, schitterend weer, dus cobra terug van stal. Na een derigtal km breekt ineens mijn koppelingskabel. Toering gebeld en ze hebben me terug thuis afgezet.

In plaats van mijn koppelingskabel te vervangen zou ik hem willen ombouwen naar een hydrolisch systeem. Heeft iemand hier ervaring mee? De pedaal is van Ford (sierra) en de koppeling is van Rover op een LT77 versnellingsbak. Tips? dingen waar ik op moet letten?

groeten,

Filip

5
Cobra: algemene discussie / Verbruik Rover V8
« Gepost op: november 17, 2011, 18:43:24 pm »
Heeft iemand een idee wat een rvr V8 3.5 met weber 500 carburator mag verbruiken? Heb de indruk dat het verbruik bij mij aan de nogal hoge kant ligt (+-30 liter/100km), hoe krijg je het verbruik naar beneden? Hoe regel je timing en mengsel best?

Iemand suggesties?

danku

6
Cobra: algemene discussie / Z-platen
« Gepost op: oktober 18, 2011, 16:00:20 pm »
wie kan me helpen aan Z-platen. Ik wil mijn cobra laten keuren, maar enige manier is om z-platen te monteren. Heb geen auto die op mijn prive is ingeschreven, dus deze platen kan ik niet gebruiken.

7
Algemene techniek / kilometerteller callibreren
« Gepost op: oktober 14, 2011, 08:47:37 am »
Hoi,

Ik heb een digitale Smiths kilometerteller op een rover LT77 versnellingsbak. Nu geeft die niet de juiste snelheid weer, ongeveer de helft. Heeft iemand een zelfde kilometerteller en wat is het callibratienummer dat je ingegeven hebt? Ik weet dat dit niet altijd hetzelfde is, maar geeft me toch al een idee. Denk dat ik ergens een rekenfout gemaakt heb.

8
Algemene techniek / Elektrische storing
« Gepost op: oktober 14, 2011, 08:29:38 am »
Ik heb een vreemdprobleem. Als de motor een paar minuten gedraaid heeft dan krijg ik storingen op mijn audio-versterker, en alarmsysteem. Ik moet dan de motor een tijdje stilleggen en na een half uurtje zijn de problemen weer voorbij tot ik de motor terug start en even laat draaien. Waarschijnlijk is dit een storing van de alternator (nieuwe lucas), mijn voltmeter geeft 15V aan, normaal werken de versterker en alarm op 12V, kan dit ook eventueel het probleem zijn? Ik dacht dat deze toestellen er toch moeten tegenkunnen (marge). Hoe verhelp ik dit het best, eenvoudigst? Iemand gelijkaardige problemen gehad?

9
Pilgrims Place / Temperatuur motorcompartiment
« Gepost op: september 03, 2011, 20:47:42 pm »
Hoi iedereen,

Ik heb gisteren mijn eerste Pilgrim volledig afgewerkt. Nu heb ik een vraag. Na enkele testritten merk ik dat de temperatuur in de motorruimte enorm oploopt. De motor zelf (Rover V8) blijft normaal van temperatuur, heb ook nagemeten met lazer-thermometer en schommelt rond de 100 graden. De themperatuur loopt zelfs zo hoog op in de ruimte dat de isolatie rond mijn gaskabel gesmolten is. Deze kabel hangt ongeveer 20cm boven de linker uitlaatcollector. Ook in het passagiersgedeelte wordt het enorm warm. Is dit normaal? Wat is de ervaring bij andere Pilgrim eigenaars. Kan hier wat aan gedaan worden? Helpt thermische isolatie rond de uitlaatcollectoren?
Kan deze themperatuur schade aan de lak veroorzaken?

Thanx

11
Technische artikelen / Revisie handleiding voor een Rover V8
« Gepost op: augustus 31, 2011, 09:54:33 am »
Revisie handleiding voor een Rover V8:

http://www.acobraisborn.be/pdf/RVRV8_overhaul1.pdf

12
Cobra & computer (plus adressenlijst en links) / Hallo iedereen
« Gepost op: augustus 30, 2011, 09:33:50 am »
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ben sinds maart 2010 bezig aan het restaureren van een Pilgrim Sumo. Mijn bijna volledig verslag kan je volgen op mijn website http://www.acobraisborn.be. Als alles goed loopt kan ik binnen enkele weken reeds de baan op.

Filip

Pagina's: [1]