Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - dickv6

Pagina's: [1] 2 3 ... 14
1
Bibberen / bokken bij het optrekken ?

Als je de koppeling (huis en plaat en lager) vervangt, controleer het kleine lagertje in het motorblok.
Dit lagertje zorgt ervoor dat de versnellingbak-as hierin vast gehouden wordt.
Zodat deze niet kan slingeren !

Mochten jouw kruisstukken van het cardan niet goed meer zijn dan gaat de hele aandrijflijn trillen, koud of warm maakt niet uit (zelf gehad).

Dat heeft overigens niets te maken met niet goed optrekken (wel het bibberen en bokken).
Omdat jij het standaard  EECIV hebt, kun je niets aan de ontsteking (curve en injectie) afstellen.

Heb je de EGR er nog op zitten ??
Zit er ook een katalysator onder ?
Het enige wat ik kan bedenken mbt slecht optrekken en verschil tussen koud en warm zijn de Lambda sensors. Als die niet goed meer zijn kun vervelende storingen krijgen !

Succes.
Cobragroet, Dick.

2
Algemene techniek / Re: H4 halogeen vervangen door H4 led lampen ???
« Gepost op: juli 11, 2019, 17:41:59 pm »
Hi Rocco,
Zeker interessant !

Ik heb naar allebei gekeken.
Wat viel op:
- de eerste verbruikt 80 W !!!
- ik kon van de eerste niet zien hoe voor dimlicht er enkel licht naar het bovenste deel vd reflector komt.
   (zo niet dan rij je altijd met groot-licht)
- tweede verbruikt slechts 25 W
- ook hier weet ik niet hoe zij enkel dimlicht kunnen activeren (Slechts 1 led aan ???)

Ik ben benieuwd.
Ik gebruik zelf speciale (Extreme) Philips halogeen.

Succes.

Cobra groet,  Dick.

3
Pilgrims Place / Re: Voorraam mk2
« Gepost op: maart 20, 2019, 15:17:46 pm »
Bij mijn weten is de voorruit van een Pilgrim Sumo mk II en mk III exact hetzelfde.
Het hele frame bestaat uit 2 staanders, 1 bovenkant (met gleuf voor de kap) en 1 onderkant.

Het is heel belangrijk om de afstand tussen de 2 staanders goed op te meten !

John Cox heeft voor mij jaren terug een keer een nieuwe ruit erin gezet met in acht neming van de afstand tussen de 2 staanders.
(Anders past de ruit niet meer in de gaten van jouw body)

John heeft altijd meerdere ruiten op voorraad.

Succes,  Dick.

4
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: februari 07, 2019, 16:31:33 pm »
Ik heb voor een compleet nieuwe aandrijfas € 350 betaald.

Succes, Dick.

5
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: januari 24, 2019, 13:57:56 pm »
Je moet bij een aandrijfassen specialist zijn.
Ik heb mijn aandrijfas naar Rietveld gebracht.
Stellen 1 vraag: hoeveel PK en NM moet ie minstens aankunnen.
Zij hebben aan de hand van mijn oude een nieuwe gemaakt.
Nieuwe was goedkoper dan oude repareren.
Bij jou zullen zij kijken of de ogen nog goed zijn.
Indien ok, plaatsen zij er nieuwe kruisjes in.

http://www.rietveldaandrijfassen.nl/index.php?hoofdstuk=Home&keuze=Intropagina

Succes,  Dick.

6
Het Cobra café / Re: Kennisgeving
« Gepost op: januari 13, 2019, 13:57:12 pm »
Veel sterkte en gecondoleerd.

Dick.

7
Algemene techniek / Re: Cabrio top
« Gepost op: januari 10, 2019, 16:06:07 pm »
Hi Mark,

Ik rijdt al sinds 2005 met mijn Cobra open (dus zonder kap).
Ik ben in die tussen tijd al door heel West Europa gereden (o.a. naar ECM meetings).
Geloof mij, het regent gemiddeld erg weinig. In NL 7% van de tijd !
En als het regent zorg dan voor een goede jas (wind- waterdicht), handschoenen en goede pet die ook blijft staan bij 120 km/u. ;D
Alleen je broek wordt nat en je kont als het heel lang regent.
(een beetje vent kan dit hebben...)
Bij een stortbui stoppen (je ziet toch niets). Dat laatste heeft bij Marion in de voetenbak weleens voor 10 cm water gezorgd !
Er zitten nu gaten onder in de voetenbakken  ::)

Succes, Dick.


8
Cobra Meetings / Re: ECM 2019 - Denemarken
« Gepost op: januari 10, 2019, 15:51:24 pm »
Ja, we doen weer mee (incl extension tour) samen met Nico Al en Ben Schouten.
We verheugen ons erop. 8)

Cobra groet, Dick.

9
Algemene techniek / Re: Speling in kruiskoppelingen aandrijfas
« Gepost op: december 15, 2018, 13:38:55 pm »
De Pilgrim MKIII kent geen starre achteras. ;D
Deze heeft of de achterwiel ophanging van de Sierra, Scorpio of Jaguar.
Ik geloof dat enkel de Pilgrim MK I (wellicht ook II) met een Cortina (wie kent hem niet !?) wielophanging een starre achteras hebben.

Bij mij wordt de cardanas "in toom" gehouden doordat hij bij breuk op de midden demper komt te liggen.
Wat in 2017 op weg naar UK ook gebeurde.
Hij heeft nog wel kans gezien de remleidingen doormidden te slaan  ::)

Cobra groet, Dick.

10
Cobra: algemene discussie / Kerstgeschenk
« Gepost op: december 11, 2018, 15:05:53 pm »
Mannen,

Ik vind em fantastisch (zie PaperSnake).
Ik ga em een mooi plekje op mijn Cobra geven.

Bedankt !!

Cobragroet, Dick.

11
Pilgrims Place / Re: Beste bandenmaat Pilgrim mk3
« Gepost op: november 24, 2018, 16:42:38 pm »
Ik had voor 215/60/R15, nu 205/65/R15 dat is iets smaller maar wel hoger (inderdaad mbt drempels).
Achter eerst 255/60/R15 en nu 245/60/R15.

Bij de Pilgrim mkIII kun je de achterste draagarm aan de buitenzijde in 3 verschillende gaten zetten.
Hiermee verander je het camber. Het middelste gat geeft ca. min 1 graad links en min 1gr 45' rechts.
Omdat met name het rechter achterwiel schuin afsleet heb ik beide achter draagarmen in het onderste gat gezet.
Achterwielen staan nu goed recht.
Bedenk dat de ET offset ook bepaald of je 255 breed er achter nog wel in past.
Je kunt ook nog experimenteren met repen staal van 2 mm hoogte en deze onder de schokbreker steunen op de draagarm zetten.
Inderdaad met veel experimenteren krijg je het zaakje onder 'controle'  ;D ::)

Succes, Dick

12
The Cobra shop is open / Re: Kuipstoelen te koop gevraagd.
« Gepost op: oktober 30, 2018, 15:57:04 pm »
De polyester stoeltjes zijn te slap en vaak te krap (zeker met mijn postuur  ::) )
Probleem is de breedte (of gebrek eraan !).
Ik heb er stoelen in zitten van Intatrim, model RX 777 (model bestaat niet meer).
Deze stoelen hebben een stalen frame.

kijk eens hier http://www.intatrim.co.uk/home.html
Succes.

Mvg, Dick

13
Cobra: algemene discussie / Re: Extra waarschuwing bij schorsing kenteken
« Gepost op: oktober 30, 2018, 15:25:04 pm »
Goed nieuws  :D
Ik was dit jaar de afgelopen schorsing van de MGB vergeten.
Gelukkig kreeg ik binnen 2 weken een waarschuwing dat mijn APK was verlopen (al 9 jaar !!).
Dus dit extra bericht van de RDW helpt !
Doen zij toch nog wat goeds  8) 

14
Algemene techniek / Re: Maximum leeftijd banden
« Gepost op: oktober 14, 2018, 14:22:08 pm »
Een autoband veroudert vanaf het begin langzaam maar zeker.
Dit is vaak niet te zien.
Zodra er droogte scheurtjes inzitten weet je dat je al te laat bent.
Die droogte scheurtjes zie je alleen als je erg goed van dichtbij de hele band controleert.
De zon (UV straling) heeft een slechte invloed op een auto band.
Nu staan onze Cobra's altijd binnen (toch ?). Dus dat scheelt.

Ik hou zelf maximaal 10 jaar aan, ook al is er meer dan voldoende profiel.
Onze Cobra's hebben geen ABS, EPS, etc (uitzonderingen daargelaten) in verhouding veel vermogen dus grip is cruciaal !
Ik wil niet in een ziekenhuis wakker worden omdat mijn Cobra vanwege minder grip rond begint te tollen.
Wij weten allemaal hoe makkelijk dat dat gebeurt.

Zo is bij campers (ik heb er een vandaar) de vervangtijd korter vanwege het hoge gewicht de banden continu moeten verwerken en vaker buiten (in de zon !) staan.
Het profiel is na 7 jaar amper versleten maar toch wordt geadviseerd je banden te vernieuwen. Dit in verband met de vergrootte kans op een klapband. Er zijn meerdere camper verzekeringen die eisen dat de banden iedere 6 a 7 jaar vernieuwd worden.

Dus het maakt wel uit in wat voor soort voertuig je rijdt.

Ik durf in een oude Fiat Panda (80 pk) wel te rijden met 15 jaar oude banden.
Maar 'prettig' is het niet.

Succes.
Mvg, Dick.


15
Cobra: algemene discussie / Re: Kenteken datum afgifte
« Gepost op: oktober 02, 2018, 16:09:55 pm »
Peter,

De vraag is, heb jij bewijs dat deze vraag voorgelegd is ?
En zijn er kentekenpapieren ingenomen tijdens de keuring waarin stond dat de auto van 1972 was ?
En heb jij nog een kopie van dat kenteken ?

Anders ben ik bang dat de RDW haar handen in onschuld wast.

Maar zoals altijd: Vragen staat vrij !
Maw ik zou er zeker een belletje aan wagen.

Mvg, Dick

Pagina's: [1] 2 3 ... 14