Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - jalderweireldt

Pagina's: [1]
1
Pilgrims Place / Sleepoog
« Gepost op: mei 02, 2011, 20:28:29 pm »
Heb nog nooit iets geraakt, heb hem ook al op een autotrailer en een depannagevrachtwagen gezet voor de keuringen en dat ginf zonder problemen. Deze haak kan je ook afnemen door de  bouten los te draaien. Als je de bouten zou vervangen door pinnen kan je de haak  in de koffer meenemen en monteren als dat nodig is, liever niet natuurlijk.[:D][:)]

2
Pilgrims Place / Sleepoog
« Gepost op: april 30, 2011, 08:18:47 am »
Een sleepoog monteren op een Pilgrim is geen probleem. Ik rij zo al 15000 km rond zonder te raken.  Grtz Jan .[:)]

Insert Image:

27,75 KB

Insert Image:

10,41 KB

Insert Image:

10,7 KB

3
The Cobra shop is open / banden
« Gepost op: april 02, 2011, 11:27:40 am »
Banden te koop
Cooper Cobra
2 x 245/60/15
2 x 215/60/15
Prijs  100 Euro

4
The Cobra shop is open / Banden
« Gepost op: maart 28, 2010, 13:01:30 pm »
Te koop: Banden Cooper Cobra,  2 x 215/60/15 en 2 X 245/60/15.

5
Algemene techniek / Motormanagement 2.9V6 en het accelereren!
« Gepost op: mei 23, 2009, 12:04:43 pm »
De ecu heeft inderdaad een bepaalde tijd nodig om bepaalde regelingen te doen, en ze spreken daar van tussen de 10 en 30 km. De ecu van de automaat werkt perfect met een handgeschakelde bak. Ik heb in mijn Cobra dezelfde combinatie en die gaat prima. Wat ook belangrijk is wat type 2.9 je hebt, er zijn 4 of 5 types.  Je kunt de ecu ook uitlezen en bepaalde test laten doen met een diagnosetoestel van Ford. Ik heb dat toestel en de nodige documentatie om dit alllemaal te doen, want bv om de voorontsteking af te stellen moet de motor in een bepaalde mode draaien en dat kun enkel met behulp van dat toestel. Ook eventuele fouten kan je er mee uitlezen. Als je het niet opgelost krijgt kan je altijd kontakt met me opnemen. Mijn mailadres is janalderweireldt@telenet.be

Veel geluk en misschien tot ziens.

6
Overige merken / Inbus los
« Gepost op: november 02, 2008, 12:06:14 pm »
Als ik zo een probleem tegenkom doen ik op de volgende manier.
Je neemt een torqimbus van dezelfde maat en die klop je erin, door het erin te kloppen laat je de bout ook "schrikken" en dan voorzichtig los draaien. Lukt elke keer .
Groeten.

7
Pilgrims Place / Dubbele rolbeugel
« Gepost op: april 05, 2008, 11:58:55 am »
Hallo Cobraliefhebbers.
Ik heb zelf een Pilgrim gemaakt en er is volgens mij wel degelijk mogelijk om een rolbeugel te monteren die voor bescherming zorgt.
Heb zelf een rolbeugel gemaakt (dikwandig) en deze vast gemaakt op het chassis. Als je foto's wil hebben laat dan iets weten dan stuur ik ze door.

Groeten Jan.

8
The Cobra shop is open / Spax schokdempers
« Gepost op: januari 23, 2008, 13:43:17 pm »
Te koop : 4 schokdempers Spax (regelbaar), gebruikt op een Pilgrim chassis. Ze zijn  ongeveer 7000 km gebruikt. Doe een eerlijk bod.

Groeten Jan.

9
Pilgrims Place / Plaatsen uitlaatsysteem
« Gepost op: januari 23, 2008, 11:04:11 am »
Hoi beste ,
Die foto's heb je van mijn cobra gemaakt. Wat ik gedaan heb is het volgende : - uitlaatspruitstukken van Pilgrim gekocht , maar de linkse     heb ik moeten aanpassen maar dat was geen probleem.(stuurstang zit in de weg.
                - Dan flexibele tussenstukken geplaatst (zelf gemaakt).
                - Zelf sidepipes gemaakt en die vast op het chassis gezet.

Door de flexibele tussenstukken kunnen de trillingen worden opgevangen en heb ik geen problemen met mijn uitlaatsysteem.

Je mag altijd eens komen kijken en de uitleg hoe en wat krijg je er ook bij.

Groeten Jan.

10
Cobra Meetings / Kempenrally 15 juli 2007
« Gepost op: juli 16, 2007, 20:55:09 pm »
Beste Cobralieden,

Ik was ook van de partij bij de Kempenrit en ben het ook volledig met Jerome (een van de hollanders[:D]) eens. Er zijn nu eenmaal regels in het leven en moet je je aan houden ,willen of niet. Voor de rest vinden de Belgen van het gezelschap het ook heel tof dat we er de Ollanders [:D]af en toe er bij hebben. Voor de rest weer een heel geslaagde rit.

Groeten en tot ziens.
Jan.

11
Algemene techniek / banden
« Gepost op: juli 14, 2007, 09:48:46 am »
Joske,

Indien ze in stock zijn ( wat volgens de bandenman veel kans maakt )
dan heb ik die op 2 dagen en anders zal het een weekje of zo duren.
Ik woon schuin onder Eindhoven , een 20 tal kilometer over de grens.

Dit is mijn mail adres dan kunnen we de rest langs de mail regelen.
janalderweireldt@telenet.be

Groeten Jan.

12
Algemene techniek / banden
« Gepost op: juli 13, 2007, 14:50:14 pm »
Hoi Jos,  Na een telefoontje zijn we weer wat wijzer, de banden die je wilt (Cooper Cobra met witte letters) 205/60/15  en 235/60/15 zijn nog te verkrijgen en dit voor 435 Euro voor de set. Dus je ziet maar.

Groeten Jan.

13
Pilgrims Place / Startproblemen
« Gepost op: juli 12, 2007, 21:39:33 pm »
Hoi Poosman,
Zo te horen heb je wel wat problemen met je EFI, nu ik heb dezelfde type moter en heb ook zo mijn probleempjes gehad en ze allemaal kunnen oplossen met de hulp van een diagnosetoestel en kabelbundeltester orgineel van FORD. Ik heb dit toestel kunnen aankomen van een dealer die er mee stopte, dus ik heb al die toestellen en als je er niet uitkomt wil ik wel eens met afspreken bij mij thuis in m'n garage dan kunnen we het eens samen uitzoeken.  Een nadeel is wel dat ik in Belgie woon maar wel dicht bij de grens. Je ziet maar.
Nog veel plezier en misschien tot later.

Groeten Jan.

14
Algemene techniek / banden
« Gepost op: juli 12, 2007, 21:28:47 pm »
Beste, ik heb zelf die banden ongeveer 4 geleden bij een bandenman (die ook een goede vriend is) en de prijs was toen ongeveer een 400 euro. Dus dat was wel een meevaller en als je wilt dat ik eens informeer of ze nog leverbaar zijn en aan welke prijs laat dan iets weten.Als we iemand kunnen helpen doen we dat met veel plezier. Groeten Jan.

15
Totally Dax / Rem en koppelingsvloeistof
« Gepost op: april 25, 2007, 16:06:31 pm »
Hoi, indien de olie voor de koppeling uit het reservoir van de remmen komt, dan moet je een aftakking (dmv een leiding) zien aan het reservoir en dit aan de onderkant om er zeker van te zijn dat de koppeling altijd van olie is voorzien. Hoppelijk is dit voldoende.
GTX.

Pagina's: [1]