Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - nacobreon

Pagina's: [1] 2 3
1
Hallo,
Ik ben op zoek naar een jaguar XJ differentieel 3.31 met powerlock in een goede staat, ter vervanging van mijn 2.88 met powerlock, eventueel ruilen?

Groeten,
Nacobreon

 

2
The Cobra shop is open / Re: Winteropruiming
« Gepost op: december 03, 2019, 07:04:41 am »
Hallo,
Ze werken met het Roverblok 3500 V8 en bijhorende versnellingsbak LT77, ze waren voordien eraan gekoppeld in mijn Cobra. Ik kocht een nieuwe set bij de ombouw ervan.
De sensoren voor olie en water op de motor zijn er niet alle bij.
180 euro voor alles
Groeten
Koen

3
The Cobra shop is open / Re: Winteropruiming
« Gepost op: oktober 29, 2019, 12:58:00 pm »
Rob,
Voor het diff wil ik 350 euro.
Groeten,
Koen Andries

4
The Cobra shop is open / Winteropruiming
« Gepost op: oktober 26, 2019, 21:18:45 pm »
Hallo,
Misschien is er wel iemand op zoek voor zijn Cobra naar een gebruikt:


- 4 punts gordels Luke   50 euro
- Universeel rem pedalbox voor 2 rempompen (heb ook verschillende rempompen)   75 euro
- Verschillende tellers o.a.: km teller met kabel voor Rover LT77, toerenteller, tempmeters  110  euro
- 2 Koel radiators Rover SD1 (moeten wel nagekeken worden)   50 euro
- 1 Fan Kenlowe KLM 1708  10 euro

Nieuw:
- Luchtfilter Pipercross lengte 27 cm  10 euro
- Dashbord spiegel verstelbaar in de hoogte (Jag XK 140)    30 euro

Met vriendelijke groeten,
Nacobreon

5
The Cobra shop is open / Universeel pedaalbox
« Gepost op: november 25, 2018, 19:52:39 pm »
Universeel pedaalbox voor 2 rempompen met leidingen en reservoirs wegens ombouw naar origineel met rembekrachtiger.
Is 1 seizoen in gebruik geweest.
Prijs 150 euro

Heb rempompen van 0.5-0.625 en 0.75 liggen
.

6
Rocco
Ik had in mijn vorige RAM een Chevy 350 met Toyota Supra 5 versnellingsbak en Jag 2.88 diff.
Werkte perfect,goed schakelend en olielekvrij.
Groeten,
Nacobreon

7
Motoren en versnellingsbakken / Ignition timing TVR 400 motor
« Gepost op: april 11, 2017, 22:59:12 pm »
Hallo,
Weet er iemand waar ik de specifieke afstelgegevens kan vinden voor een TVR 400 motor. Dit is een door TVR aangepaste 3.9 Rover V8 motor.
Ik zoek al een hele tijd het boek van Steve Heath over de TVR Chimaera waarin heel wat gegevens te vinden zouden zijn.
Bedankt op voorhand,
Nacobreon

8
Algemene techniek / Re: Positie filler cap brandstoftank
« Gepost op: december 07, 2016, 23:11:00 pm »
Enkele fotos van aanpassing tankvuldop bij mijn RAM SC

9
The Cobra shop is open / Re: Update gebruikte onderdelen voor Ac Cobra
« Gepost op: februari 14, 2016, 11:48:08 am »
Inderdaad met mechanische kabel aandrijving

10
The Cobra shop is open / Update gebruikte onderdelen voor Ac Cobra
« Gepost op: februari 11, 2016, 10:24:54 am »
-Toerenteller V8 Smiths 75 euro
-Smiths km/miles teller en kabel voor Rover LT 77 versnellingsbak 100 €
-Ampére,oliedruk en watertemp meters mechanisch Richfield -geen electrische sensoren op de motor 75 €
-Brede rollbar 2" dia breedte 102cm gecromeerd 75 €
-Platte tankvuldop 3"(nieuw) zonder slot 80 euro


11
Cobra: algemene discussie / Re: Liane Swift overleden
« Gepost op: maart 16, 2015, 20:26:36 pm »
Bob,

Namens de leden van Cobra Club Belgium, onze innige deelneming bij het overlijden van Liane.



 

12
Totally Dax / Re:Dax diff
« Gepost op: februari 17, 2014, 21:03:41 pm »
Ik kocht de olie voor m'en 2.88 powerlockdiff bij Anglo Parts, volgens hun on-site katalogus:

 https://www.angloparts.com/pdf_catalogues/Jaguar_XJ_Daimler_catalogue.pdf

Dus altijd 85W/140 en voor de powerlock-limited slip diffs, de limslip versie!!

Wagen horizontaal plaatsen en diff vullen tot wanneer het uit de vulopening loopt, afsluitdop erin en ok.

Groeten,

Nacobreon

13
Totally Dax / Re:Dax diff
« Gepost op: februari 16, 2014, 11:40:16 am »
Volgens handboek van Haynes moet er 2 3/4 Imp. pints of 1.5 liter in.

Groeten,
Nacobreon

14
Algemene techniek / Re:Cruise Control te monteren in de cobra
« Gepost op: augustus 03, 2013, 18:23:44 pm »
Hallo,

Een cruise control werkt "electrisch" en heeft dan ook altijd een signaal nodig van de wagen, naargelang het merk/type kan dit een snelheidssignaal of toerentalsignaal zijn. Alleen zo kan hij een snelheid constant houden bij bergop/bergaf.

Een handgas, zoals vroeger oa bij Fiat en Alfa, bediend gewoon mechanisch de gaskabel en kan dan ook uit zichzelf niet bijregelen. 

Ik monteerde in mijn eerste Cobra, Pilgrim met Cosworth V6 een model van VDO, in de Ram SC met Chevy 350 monteerde ik nu een Gold cruise AP 500. Beide systemen werken met een snelheidssignaal.

Groeten,
Nacobreon

15
Bedankt voor het onderzoek naar de prikkies, collega heeft ondertussen beslist om de automaat te laten reviseren.

Pagina's: [1] 2 3