Auteur Topic: Welke poets of banden brug  (gelezen 229 keer)

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
Welke poets of banden brug
« Gepost op: juli 05, 2020, 15:52:24 pm »
Hallo allen.

Ik ben me sinds enige tijd aan het oriënteren om een poets brug of bandenbrug te kopen.
In het verleden kon ik altijd terecht bij een vriend als ik iets op een brug moest, maar die gaat emigreren naar Canada. Dus wil ik dit nu thuis kunnen doen. Nu beschik ik over een garage van maar 3.00 m breed dus een 2 koloms brug gaat hem denk niet worden i.v.m. de breedte nu zijn er grofweg 2 modellen. Een schaar model die recht omhoog gaat en een vrij hoogte heeft van ongeveer 1 meter onder de auto. Met vooral ruimte tussen de wielen. En een model dat de auto omhoog brengt door hem als het ware naar achteren te trekken. Maar mijn gevoel zegt dat je met dit systeem minder ruimte hebt om te sleutelen omdat er delen van de brug dan bij de motor of bak In de weg zitten. Wie heeft er ervaring met deze brug of bruggen en heeft er wat extra info over i.c.m. sleutelen aan een cobra.

Alvast bedankt.

Frank

• Hero Member
  • Dont drive faster as your guardian angel can fly
    • Bekijk profiel
Re: Welke poets of banden brug
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2020, 14:44:33 pm »
Ik heb een hydrolische verrijbare brug gekocht,2500 KG als een pompwagen te verplaatsen, super stabiel en veel ruimte onder de auto.
Ik adviseer naar een verkooppunt te gaan en de bruggen te bekijken met een auto erop

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2020, 22:18:38 pm »
Hallo Ruud,

Afgelopen jaren heb ik aan mijn Cobra gewerkt en aangezien mijn garage 3,10m breed is een hefbrug niet echt handig want je kan er zoals je al aangeeft er niet langsheen.

Vandaar ik een poetsbrug heb aangeschaft, deze zijn er in diverse uitvoeringen maar de 3 belangrijkste zijn:
- Hoogte met een schaarbrug kun je hoog komen echter wordt het oprijden ook lastiger of je moet de vloer aanpassen. Hoogte die je dan kan behalen is ruim 2 meter.
- Poetsbrug met 1 hydrologische cilinder in het midden en de manier waarop dit beweegt lijkt me iets minder stabiel, bijkomend nadeel is dat de hydrologische cilinder in het midden zit en dat is weer lastig met sleutelen
- Poetsbrug met 2 hydrologische cilinders, deze zitten aan de buitenzijde en maak de hele opstelling naar mijn idee veel stabieler, en je kan in het midden goed het onderhoud aan de Cobra uitvoeren.

Ik heb zelf gekozen voor de laatste optie en deze poetsbrug kan max 1 meter hoog komen, voor onderhoud is deze hoogte prima. maar je kan deze ook instellen met vergrendeling op andere hoogtes. Inmiddels heeft een andere Cobra rijder ook uiteindelijk voor deze brug gekozen. Zie hiervoor de bijlages hoe het eruit ziet en het merk.

Succes Ruud met je beslissing, ben je in de buurt je mag altijd even komen kijken.

Met vriendelijke groet,

Marcel B

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2020, 21:46:41 pm »
Wat zijn de kosten van zo’n brug ?
Mvg,

Rocco Jansen

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2020, 18:26:00 pm »
Hallo Marcel.

Ik had ook deze brug in mijn gedachte omdat er bij deze brug meer ruimte is, omdat dan de cilinders niet in de weg zit.
En het geheel naar mijn idee dus ook stabieler is. Maar ik denk ik leg het voor aan mensen die misschien ervaring hebben.
Bedankt voor de info

Prijzen die bij mij voorbij komen zijn tussen de 1400 en 2000 euro Rocco

Wimpie

• Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2020, 10:11:05 am »
Hallo Ruud,

Ik zou proberen het geld voor een nieuwe brug in mijn zakken te houden en de brug van jou vriend voor een zacht prijsje over te nemen.
Omdat hij hem in Canada toch niet kan gebruiken daar hebben ze n.l. 110v.

Gr Wimpie
Wimpie

Als het niet kan zoals het moet,dan moet het zoals het kan

RVL

• CCN_Lid
  • Full Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2020, 10:26:23 am »
Hallo Wimpie,

Hij heeft een 4 koloms brug. Die gaat nooit in mijn garage van 3,10 bij 7,60 passen met een plafond op 2,40

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2020, 10:26:23 am »