Auteur Topic: update en upgrade van mijn project  (gelezen 248 keer)

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
update en upgrade van mijn project
« Gepost op: mei 06, 2019, 17:22:16 pm »
Hallo lui,

Helaas ben ik niet iemand die veel post op facebook en forums maar wil dit toch delen met jullie.
Ik ben afgelopen winter druk bezig geweest en heb mijn" to do" lijst kunnen inkorten.
heb mijn MK2  omgebouwd van remtrommels naar schijvenremmen van een scorpio achter. Ook heb ik 14 mm kunnen vinden om de wielen meer naar binnen te plaatsen. Banden maat 245 past en ik kan iets diepere velgen plaatsen.
Ook voor heb ik 5 mm ruimte kunnen vinden om de voor wielen naar binnen te plaatsen.
(alles voor de looks)

Ook heb ik het differentieel van de Granda vervangen door een LSD van uit een sierra v6. Dit heeft wel wat denk en constructie werk opgeleverd om dit passend te krijgen en onderdeel te laten zijn van de achterwiel ophanging. ( wil dit wel delen , heb hier CAD tekeningen van gemaakt)

Ik heb de auto volledig opnieuw voorzien van bedrading, nieuwe klokken aangeschaft en dashboard klaar gemaakt.
De toploader bak aangepast voor een hydraulische druklager
de 302 motor zit er in en loopt.
Na een aantal weken mallen maken lassen etc heb ik ook mijn rvs 2 side pipes klaar. Deze moeten nog ge-etst worden en geslepen.
Nu de uitdaging om de uitlaatspruitstukken te maken.  :D

To do: is de bak reviseren en een cobra shifter  (op basis van Hurst compertion) aanschaffen schuren en in de kleur. Dit laatste heb ik gelukkig een zwager voor die een eigen schade bedrijf heeft.

groeten Sjoerd

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
Re: update en upgrade van mijn project
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2019, 20:28:52 pm »
Hallo Sjoerd,

Leuk om je vorderingen te lezen, ik zou zeggen doe dit vaker rondom je bouw van je project.

Het is nog een hele klus om je project klaar te maken, maar neem de tijd daar heb je in de toekomst nog veel plezier van. En zoals je het aanpakt kom je waarschijnlijk niet in de situatie terecht van “ had ik maar “

Dus succes en hou ons allen op de hoogte, tekst maar ook foto’s zijn leuk, ik ben benieuwd hoe je de constructie van je diff hebt gemaakt. Fototje?

Succes gewenst met de verder bouw/aanpassingen
Met vriendelijke groet,

Marcel B

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2019, 09:57:58 am »
Hallo,

zal zsm een paar foto's maken van de diff steun. Hier alvast een ACAD screen shot. De gele lijnen zijn de hoofdmaten van de Sierra Diff

groeten Sjoerd

s.postma

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2019, 10:40:48 am »
Is toch lastig om de diff steun goed in beeld te krijgen
vrgr Sjoerd

Marcel B

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2019, 19:54:48 pm »
Hallo Sjoerd,

Prima foto neemt de eerdere tekening een mooie verbetering, en ik denk ook nodig als je er een V8 in lepelt.

Ga zo door zou ik zeggen
Met vriendelijke groet,

Marcel B

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2019, 21:24:16 pm »
Hallo Sjoerd,

knap stukje werk, wat je hebt gedaan.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2019, 21:31:27 pm door Resik »