Auteur Topic: Spiegels - teweinig zichtbaarheid  (gelezen 443 keer)

Cobretti

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Spiegels - teweinig zichtbaarheid
« Gepost op: november 06, 2018, 18:53:10 pm »
Hallo,

Even een vraag over een ongetwijfeld bekend topic.
Mijn Cobra heeft torpedo achteruitkijkspiegels gemonteerd op de frontpanels.
Zichtbaarheid in de spiegels is gewoon teweinig.

Wat heb ik al geprobeerd ?
Vorige eigenaar had er kleine dodehoekspiegeltjes bovenop gekleefd om een beter zicht te verkrijgen.
Dat leek nergens op dus dat wou ik verbeteren.  De spiegels waren een vlakke uitvoering ipv een convexe uitvoering. Na lang zoeken had ik een mooi type torpedo spiegel gevonden met convex glas.  Als ik de spiegels naast elkaar hield, gaven de nieuwe ca 2x breder beeld. Groot was mijn ontgoocheling toen ik na montage moest vaststellen dat de zichtbaarheid nog steeds een pak teweinig was.

Iemand een tip hoe ik dit kan verbeteren ?
Ik heb nl een sterk vermoeden dat ik niet de eerste ben die hiervoor naar een oplossing zoekt.
Of een link naar een torpedospiegel die goed is, zonder dat die 400€/stuk kost ?
Torpedo model blijft sowieso behouden, want ik vind ze namelijk mooi  :P

Thx & Greets,
C.  8)

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Re: Spiegels - teweinig zichtbaarheid
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2018, 12:10:56 pm »
Hallo C.,

heb je al een idee, waarom nu deze spiegels (als ik de spiegels naast elkaar hield, gaven de nieuwe ca 2x breder beeld) geen ander beeld geven als je al had ?

Uit ervaring weet ik dat het zicht na achteren beperkt is, ik kijk altijd dubbel goed over mijn schouders. Alleen vertrouwen op de spiegels, is niet iets wat kan.
Mvg,

Rocco Jansen

Cobretti

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2018, 23:50:35 pm »
Hallo Resik,

Tja de spiegels gingen van 'superslecht' naar 'heel slecht'.  Dat is dus een soort verbetering die weinig verschil maakt.
Het over de schouders kijken doe ik sowieso.  Maar die spiegels moeten gewoon beter kunnen, ze zijn gewoon nutteloos op dit moment.  Ik denk eraan om ergens bolle spiegels aan te kopen en die er overheen te kleven.  Is heel moeilijk te vinden in dit formaat (3,5")

Dit zijn de spiegels die ik kocht. 
http://www.jagspares.co.uk/Mini/partdetail.asp?partno=GAM105C
Ze zijn Chrome en zien er heel mooi uit voor een zeer lage kost.  Exact zelfde artikelnr wordt op verschillende andere sites duurder aangeboden.  GAM105C (C=Convex)

Greets,
C. 8)

jepe

• CCN_Lid
  • Sr. Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2018, 10:41:41 am »
Ik denk dan toch dat je de carroserie van je Cobra dan ingrijpend moet wijzigen. Want voor zover ik me herinner is de oorzaak van het door jou beschreven probleem het gegeven dat de Cobra op de plaats waar de spiegels zijn bevestigd (=ergens in de buurt van de ruit) op zijn smalst is, en ter hoogte van de achterwielkasten het breedst, zodat je normaalgesproken helaas de wielkasten in de zijspiegels ziet.

Resik

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2018, 21:25:47 pm »
Hallo C.,

ik heb zelf wel ronde spiegels, maar geen bullets zoals jij. En het zicht na achteren is zeer matig, je ziet echt tegen de kont van de Cobra aan te kijken. Op mijn vorige Cobra had ik spiegels om de raamstijl staan, deze geven een beter zicht. Omdat de hoger staan en meer spiegeloppervlakte hebben.

Je kunt altijd kijken of je iets van "los" glas kunt krijgen in die maat, maar ik weet niet wat er beschikbaar is.
Mvg,

Rocco Jansen

Cobretti

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2018, 23:02:06 pm »
Hallo, dank voor het meedenken !
De torpedospiegels zijn 'richtbaar'.
Het wordt dus een zoektocht naar een geschikt glas.

Greets,
C. 8)

CobraClub Nederland Forum

« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2018, 23:02:06 pm »